Kada vam ne treba digitalni marketing?

Da bi dostigao milion korisnika, radiju je trebalo četrdeset godina, televiziji trinaest, a smartphone-u samo tri. Ne brinite, vratit ćemo se na ovu činjenicu kasnije.
Za početak, digitalni marketing je samo marketing. Nema tu neke velike filozofije. Kao i svi oblici marketinga, mijenja se i prilagođava vremenu, ali uvijek ostaje ono što je bio – način da nešto prodaš. Marketing je, vjerovatno, star koliko i prva razmjena robe. Zamislite to – naši preci su možda koristili lijepu riječ da poguraju neku „trampu“ u svoju korist. Dakle, marketing nije nova stvar, a digitalni marketing je jedan od relativno novijih kanala marketinga. A sada prelazimo na ono zbog čega smo ovdje.
COVID-19. (Prvi i posljednji put da ga spominjemo u ovom tekstu.) Svi smo se našli u situaciji da se manje krećemo, manje družimo, manje bavimo sportom, manje idemo na posao -OK, to i nije baš najgore što nas je moglo zadesiti. Sjećate li se onog poznatog citata, kako su mnogi od nas upoznali tek svoje porodice i da su to neki divni ljudi – ja tu sreču nisam imao sa svojom. Međutim trošenje novca i kupovina, nije imala alternativnu aktivnost nego alterativnu opciju – online kupovine. Neki su se zaista u tome pronašli – skupa zanimacija, ali koristila je.
Ko je profitirao u tom periodu? Pa, svi oni koji su već imali svoje digitalne kanale i znali koliko je važno biti prisutan online, i prije nego što je postalo “must have”. Čak su i lokalne frizerke i čike iz radnji na uglu počeli shvatati važnost digitalnog marketinga – pa su se došaptavali kako treba napraviti facebook ili web stranicu za svoj biznis.
Vratimo se na početak. Radio, televizija, novine – sve su to kanali distribucije za marketing, i da budemo pošteni, vrlo dobri kanali. Ali sada imamo kanal distribucije koji ljudi sami kupuju, drže ga u džepu i ne odvajaju se od njega veći dio dana. Na tom uređaju kreiraju društvene mreže, lajkaju, prate, dijele – i to sve putem svog smartphonea. Također kažu nam šta vole, gdje žive, s kim žive i šta ih interesuje. Ne možemo se pretvarati da postoji moćniji alat za marketing.
Prvi dio je jasan: imamo publiku koja je već kupila mjesto gdje ćemo im se obratiti. Drugi dio je još zanimljiviji – možemo im se obratiti kada želimo, gdje želimo, kako želimo, pa čak i kada nas ne traže. To je ljepota digitalnog marketinga.
Naravno, tradicionalni kanali poput televizije, radija, ili billboarda ostaju rezervisani za „velike igrače“ s ogromnim budžetima. Ali digitalni marketing? E, to je igra za sve. Od startupa do velikih korporacija, svi imaju šansu da se igraju i ostvare rezultat. Sve je fer – uložiš novac, dobiješ prostor.
I dok svjetske kompanije sve više budžeta ulažu u digitalno oglašavanje, jasno je da prepoznaju snagu ovog alata. A ne očekuje se uvijek od nas da budemo kraljevi inovacije, dovoljno je nekada i pratiti one koji vode globalnu igru. Svijet se mijenja, dolazi nova generacija koja je odrasla s tehnologijom, i digitalni marketing je taj koji im omogućava da vide i osjete svijet kroz prizmu smartphonea, laptopa, tableta…Sviđalo nam se ili ne, takve generacije se spremaju da postanu naši potencijalni kupci, a mi se moramo prilagoditi i pojaviti tamo gdje su oni.
Ako si jedan od naših predaka s početka teksta, onda ti digitalni marketing zaista nije potreban. Ali ako želiš da ostaneš u igri, onda znaš šta ti je činiti.